Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi. |
Turism |
|
|
Obiective Defileul Dunarii (sau Clisura) este
cuprinsa între Moldova Noua si Gura Vaii, partea cea mai pitoreasca
constituind-o „Cazanele Dunarii”, situate pe raza localitatilor Eselnita
si Dubova. „Cazanele” sunt împartite – venind dinspre Orsova – în Cazanele
Mici (pe raza Eselnitei), în mijlocul acestora deschizându-se pitoreasca
vale a Mraconiei, dominata de bustul sapat în stânca al regelui dac
Decebal, si Cazanele Mari, dincolo de Golful Dubovei, dominate de
Înaltimile Ciucarului Mare. Capul lui Decebal
Este situat la Valea Mracuna, taiat intr-o stanca masiva. Este inalt
de 40 de metri si lat de 25 de metri, initiativa realizarii sale
apartinand multimiliardarului Iosif Constantin Dragan fondatorul Fundatiei
Europene Dragan. Manastiri si Biserici
Manastirea „Sfânta Ana”, ctitorie a
cunoscutului ziarist interbelic Pamfil Seicaru, cavaler al Ordinului
„Mihai Viteazul”, se afla asezata deasupra municipiului Orsova, pe
Dealul Mosului, spre ea serpuind un drum pitoresc, asfaltat, usor
accesibil atât calatorilor cât si autovehiculelor pentru transport
persoane de orice capacitate si tonaj. Drumul este indicat de la
intrarea în oras, ascensiunea începând de la stadionul
municipal.Constructia acestui sfânt lacas a fost realizata între anii
1936-1939, dar, datorita regimurilor totalitariste,sfintirea sa a avut loc abia în data de 2 decembrie
1990.Complexul monahal initial a fost alcatuit dintr-o biserica de lemn,
cu elemente de stil traditional românesc, si chilii pe ambele parti,
ansamblul având forma literei „U”. În ultimul deceniu a mai fost
construita clopotnita cu un altar de vara, un pavilion cu spatii de cazare
(circa 10 camere) si a fost transferat în patrimoniul manastirii un fost
bloc de alimentatie publica în care functioneaza actualmente Muzeul
memorial „Pamfil Seicaru” , biblioteca, trapeza si un atelier de
croitorie.Manastirea, conform dorintei ctitorului, este un asezamânt
monahal de calugarite, iar sarbatorirea hramului sau, stabilit de Pamfil
Seicaru dupa numele mamei sale Ana, are loc an de an în data de 25 iulie
(Adormirea Sfintei Ana). Asezamântul dispune si de un magazin
bisericesc, în cadrul caruia se pot gasi materiale de interes pentru
turisti privind acest sfânt locas si zona în care el se
afla.
Manastirea Vodita a fost intemeiata intre 1370 si 1372 pe teritoriul
comunei Varciorova, la aproximativ 500 m distanta de Dunare, in apropierea
frontierei dintre imperiul Austro-ungar si Tara Romaneasca. Astazi se mai
vad ruinele bisericii manastirii, langa care s-a construit in 1995 o
biserica de lemn si un popas turistic. Importanta manastirii a fost
deosebita, deoarece se incerca stoparea expansiunii bisericii catolice si
sa se intareasca autoritatea bisericii
ortodoxe.
Pe soseaua Orsova-Moldova- Noua, in Valea Mracunei din apropierea comunei Ogradena Veche, este situata o veche manastire, numita "Mracuna". Vechiul lacas "sta" ascuns intr-un loc pitoresc in fata fostului drum a lui Traian de pe malul sarbesc, unde se afla "tabula Traiana". In apropiere sunt "Cazanele", cea mai frumoasa si fermecatoare portiune a Dunarii. Dealungul anilor manastirea a afost cunoscuta sub diferite denumiri : man. din Valea Dunarii, man. din Valea Mracuna, man. de la Ogradena-Veche, man. de la Orsova.
Catedrala Romano-Catolica se afla în zona centrala a municipiului, în imediata vecinatate a „Pietii 1800”, având o pozitie dominanta, care permite observarea ei din mai multe parti, inclusiv de pe soseaua E 70. A fost construita între anii 1972-1976, dupa planurile arhitectului Horst Fackelmann, ca urmare a stramutarii Orsovei vechi pe actualul sau amplasament. Este o constructie din beton finisat prin cofraje si lemn, având forma de cruce din orice punct ar fi privita. Friza de tablouri reprezentând „Drumul Golgotei” a fost pictata de Gabriel Popa în maniera moderna. Dispune de o orga electronica, dar si de orga mecanica veche, la acestea fiind acompaniat serviciul religios, dar sustinându-se si concerte.
Tabula Traiana Cu 1904 de ani in urma (la 25 martie 101 AD)
imparatul Traian iesea din Roma cu o aramata de 150.000 de ostasi (cea mai
puternica armata a lumii la acea vreme) indreptandu-se spre Dacia, o tara
misterioasa care se legase de Dunare, Mures si muntii Carpati cu ziduri
colosale din calcare si andezit, cu terasari monumentale, cu lungi
conducte de transportat apa "turnate industrial" din lut ars etc. (la care
trebuie acum sa adaugam vaste cunostinte cosmogonice, topografice,
matematice si geometrice, metalurgice, ingineresti etc)
Cine erau acei
daci atit de intelepti, condusi pe atunci de Marele Rege Decebal, pe care
nu i-a putut cuceri nici Caesar la 44 BC, nici Domitian in 86-89 AD? De ce
Traian si Hadrian i-au imortalizat pe multi din acei comati si peliati in
monumentale sculpturi, realizate de o mina geniala (unica lucrare
fundamentala care cerceteaza acest fenomen artistis si geopolitic ramane
exceptionala teza de doctor in stiinte a d-lui Leonard Velcescu de la
Sorbona, nepublicata inca). De ce Portile de Fier Portile de Fier este denumirea unui sector din defileul Dunarii,
cuprins intre Orsova si Drobeta Turnu Severin, la trecerea
fluviului printre muntii Carpati (ca localizare stricta este o portiune de
cativa km de defileu). Inainte de construirea barajului, care a ridicat cu
32 m nivelul lacului de acumulare, in acest sector, cu multe praguri,
stinci emerse, valtori si repezisuri, navigatia se facea in conditii grele
(trecerea defileului dura 120 ore) si era posibila numai pe timpul zilei.
Aici, s-a construit intre 1964 si 1971, in colaborare cu Iugoslavia, nodul
hidroenergetic si de navigatie "Portile de Fier". El cuprinde o
hidrocentrala cu puterea instalata de peste 2200 MW si o productie anuala
de peste 11 mild kW/h. Corpul
barajului, construit intre localitatile Gura Vaii (Romania) si Sip
(Iugoslavia) are inaltimea de 55,2 m, iar lacul de acumulare creat in
spatele acestuia are o lungime de 150 km (pana la Belgrad), latimea maxima
de 5 km si o suprafata de circa 700 km2. Prin crearea acestui lac,
obstacolele naturale din Dunare au disparut (din pacate a disparut
sub ape si insula Ada-Kaleh), iar navigatia s-a imbunatatit, datorita
celor 2 ecluze care asigura posibilitatea traversarii unor convoaie de
nave in numai 30 de ore, inclusiv noaptea. Pe deasupra barajului trece
drumul international ce leaga Romania de Iugoslavia pe ruta cea mai
apropiata de Bucuresti. Dupa
construirea celui de-al doilea nod hidroenergetic si de navigatie in aval
la peste 50 km, la Gogosu, acest baraj s-a numit Portile de Fier I, iar
cel de-al doilea Portile de Fier II, chiar daca denumirea nu este nici
geografica si nici prin semnificatie indreptatita. Ca putere instalata,
jumatatea romaneasca a hidrocentralei Portile de Fier I asigura peste 12 %
din necesarul de energie al Romaniei. Desi, in mod teoretic, barajul putea
fi mai inalt, acest lucru nu s-a facut deoarece la o diferenta de
nivel dubla, campia dintre Dunare si |